Campus do Mar repetirá por noveno ano consecutivo como “Campus Científico de Verano”

O campus de excelencia internacional da Universidade de Vigo Campus do Mar foi seleccionado por noveno ano consecutivo polo Ministerio de Educación e Formación Profesional para participar no Programa Campus Científicos de Verano, dirixido ao estudantado cos mellores expedientes de 4º da ESO e 1º de Bacharelato de toda España. A nova edición do programa desenvolverase nunha ducia de sedes, entre elas o campus de Vigo, concretamente as facultades de Bioloxía e Ciencias do Mar, así como na Estación de Ciencias Mariñas de Toralla (Ecimat) e no Centro Oceanográfico de Vigo. “Ser seleccionados un ano máis para este programa, confirma o interese polos temas científicos mariños entre os mellores estudantes de 4º da ESO e 1ª de Bacharelato de todo España. Isto proporciónanos a posibilidade de mostrar o tipo de investigación e recursos dos que dispón a Universidade no ámbito científico mariño, e xerar un clima no que os estudantes interaccionen de forma moi próxima cos investigadores que están avanzando o coñecemento neste campo”, explica Daniel Rey, director de Campus do Mar.

Ademais de en Vigo, o Programa Campus Científicos de Verano desenvolverase este ano noutras once cidades españolas, que acollerán máis de corenta proxectos de achegamento científico entre o 28 de xuño e o 25 de xullo.

Da identificación de especies mariñas con técnicas xenéticas á avaliación da saúde do mar

Tras ser seleccionado por primeira vez en 2011 para tomar parte no Programa Campus Científicos de Verano e superar dende entón o milleiro de participantes, Campus do Mar desenvolverá este ano catro proxectos de achegamento científico para o estudantado seleccionado: Avaliación da saúde no mar; Unha praia: moito máis que area e auga; E ti, de quen es? e Invádennos, e agora que?

Na Facultade de Bioloxía e no Centro Oceanográfico de Vigo e da man das e dos científicos das áreas de Bioloxía Vexetal e Animal e Ecoloxía, as e os participantes no proxecto E ti de quen es? aprenderán a identificar a través de técnicas xenéticas as especies e subespecies da zona intermareal e outras coas que se traballa na acuicultura, con especial atención ao rodaballo, “ algo moi útil, por exemplo, para diferenciar especies que a primeira ollada son imposibles de distinguir, o que resulta fundamental para mellorar a trazabilidade e evitar a fraude na comercialización de produtos do mar”, explica Daniel Rey. Pola súa banda, no proxecto Invádennos, e agora que? a temática central é un dos principais efectos asociados ao cambio global, como é a extensión e consecuencias das especies invasoras. Este proxecto tamén se desenvolverá na Facultade de Bioloxía, no Departamento de Bioloxía Vexetal e Ciencias do Chan.

Pola súa banda, a Facultade de Ciencias do Mar, acollerá os outros dous proxectos. O Grupo de Oceanográfica Biolóxica desenvolverá cos participantes en Avaliación da saúde no mar unha versión simplificada dunha campaña de mostraxe oceanográfica, estudando unha serie de variables útiles para a avaliación de calidade ambiental das augas obxecto de estudo. “O proxecto inclúe recollida de mostras, mediante a realización cunha campaña oceanográfica e o posterior traballo de laboratorio. A campaña, que consistirá nunha saída a ría de Vigo a bordo da embarcación Kraken I, introducirá ao alumnado no uso de diferentes instrumentos habituais en oceanografía e na recollida de datos das condicións físico-químicas da columna de auga e a toma de mostras para a caracterización biolóxica das zonas estudadas e para a determinación da existencia de microbios mariños nocivos”, detalla o director de Campus do Mar.

Por último en Unha praia: moito máis que area e auga e co apoio do Departamento de Xeociencias Mariñas, o estudantado poderá, a través dos sedimentos atopados nunha praia, coñecer unha gran cantidade de información, co obxectivo de familiarizarse coa sedimentoloxía, amosándolles ademais os parámetros descritivos básicos dun sedimento para comprender a súa relación coa dinámica costeira. Tamén se fará fincapé na relación que hai entre os procesos actuais que se poden observar, tanto no traballo de campo, como no laboratorio e o rexistro fósil dos mesmos.



Project funded by the Spanish Ministry of Education within the framework of the Campus of International Excellence program and by the spanish Ministry of Economy and Competitiveness, within the National Plan for Scientific Research, Development and Technological Innovation.

X