O Porto de Vigo logra, por segunda vez, alzarse có “óscar do medio ambiente”

O proxecto “Living Ports” do Porto de Vigo gañou este mércores o Premio Mundial á Sostenibilidade, organizado pola Asociación Internacional de Portos (IAPH) e coñecido popularmente como os “Óscar del Medio ambiente”.

Á Asociación Internacional de Portos (IAPH) seleccionou o proxecto do Porto de Vigo como un dos mellores do mundo na categoría de “Infraestruturas sostibles”, onde competía contra as propostas presentadas polos portos de Róterdam, Hamburgo, Vancouver e a cooperación de portos de Gladstone (Australia).

O proxecto presentado pola institución presidida por Jesús Vázquez Almuiña recibiu o beneplácito por parte dun xurado de expertos que avaliaron as diferentes propostas, tras o que presentou os tres mellores proxectos, por cada unha das seis categorías, para a súa votación pública.

O resultado da avaliación do xurado (70%) y o voto do público (30%) determinaron conxuntamente os gañadores por cada categoría, que se anunciaron esta madrugada no marco da Conferencia Mundial de Portos da IAPH, que tivo lugar en Vancouver.

Cabe recordar que o Porto de Vigo xa obtivo este prestixioso galardón fai dous anos na categoría de “Diálogo con a comunidade e a cidade portuaria” con o proxecto “Peiraos do Solpor”.

 

Un proxecto de toda a área metropolitana

Os encargados de recoller o galardón foron o xefe do Departamento de Sostenibilidade, Carlos Botana, e o xefe de División de Proxectos e Obras, Gerardo González. Durante o seu discurso, Botana agradeceu tanto á Asociación Internacional de Portos como ao xurado o feito de “volver a confiar no Porto de Vigo”, nos que considerou, son “os premios máis prestixiosos en materia de portos”.

De igual maneira, recordou que este recoñecemento é froito do “traballo conxunto” de todo o equipo da Autoridade Portuaria e a súa “aposta decidida polas infraestruturas verdes”, así como dos socios do proxecto: ECOncrete, a Universidade de Dinamarca, o estaleiro vigués de Cardama e a Unión Europea, a través dos fondos Fast Track Innovation.

Segundo explicou, “este proxecto trata sobre un novo concepto que aposta por construír en verde as infraestruturas portuarias e por a integración dos portos no ecosistema e na cidade”. “Fai anos empezouse a falar de arquitectura verde e sostible e agora é o momento de crear infraestruturas portuarias o embarcadoiros verdes e ecolóxicos”, engadiu, ao tempo que, no caso concreto do proxecto “Living Ports”, a institución que preside Vázquez Almuiña quixo “dar un paso máis” e crear un observatorio submarino para “mostrar o que xa se demostrouse cos científicos”.

Por último, o responsable de Sostenibilidade do Porto de Vigo destacou que “Living Ports” é “un proxecto de todos os cidadáns da Área Metropolitana de Vigo” e, por este motivo “queremos compartir con eles este premio”, xa que “grazas ao seu apoio, volvemos a lograr a máxima distinción en materia medio ambiental”.

 

O proxecto

“Living Ports” é un proxecto financiado pola Comisión Europea Horizonte 2020 enmarcado na estratexia de Crecemento Azul (Blue Growth) do Porto de Vigo e en consonancia con o Pacto Verde da UE, a Directiva Mariña e a Estratexia de Biodiversidade para 2030.

O proxecto está deseñado para catalizar un cambio fundamental nas operacións da industria de infraestrutura costeira e mariña (CMI), ao alonxarse da tradicional construción gris obsoleta e apostar cara unha infraestrutura inclusiva con grandes beneficios estruturais, ambientais e socioeconómicos.

O consorcio que leva a cabo este proxecto está formado por catro socios de tres países: ECOncrete, un provedor de tecnoloxía israelí para solucións ecolóxicas; o Porto de Vigo, un dos portos máis verdes de Europa; o estaleiro vigués de Cardama; e os Institutos de Enxeñería Civil e Recursos Acuáticos da Universidade Técnica de Dinamarca (DTU).

O presuposto total do proxecto ascende a 3.117.618€, dos cales a EU financia 2.484.293 €.

 

Dúas actuacións no Porto de Vigo

“Living Ports” contempla dúas actuacións no Porto de Vigo: unha na dársena de A Laxe, fronte ó edificio de Portocultura, e outra na escollera de la Terminal Ro-Ro de Bouzas.

En canto a primeira actuación, en pleno centro da cidade, antes de que finalice o ano instalarase un observatorio submarino de 310 m2 deseñado polo estaleiro vigués de Cardama, que servirá para observar a flora e a fauna mariña existentes no Porto de Vigo e que colonizará as estruturas de formigón ecolóxico de máis de 300 m2 que se instalarán sobre a parede do embarcadoiro e que está deseñando actualmente pola firma ECOncrete. Así mesmo, colocaranse 100 pezas intermareais deste material, que proporcionará unha mellora na estabilización costeira e crearán novos hábitats mariños. Esta actuación completarase con 4 peiraos flotantes e 2 pasarelas de acceso. Trátase dunha ferramenta de observación e monitorización única con obxectivos recreacionais, divulgativos, educacionais e de concienciación cidadana.

Respecto á segunda intervención, a que terá lugar no paseo que rodea a Terminal de coches de Bouzas, o proxecto “Living Ports” contempla a instalación dun cento de unidades de CoastaLock, a primeira peza de formigón deseñada pola firma israelí con principios ecolóxicos-biolóxicos.

O proxecto contempla, ademais, unha monitorización durante 2 años tanto estrutural como biolóxica das pezas instaladas en ambas zonas, que será realizada pola Universidade Técnica de Dinamarca (DTU) e, adicionalmente, levarase a cabo unha monitorización do son subacuático nas áreas con e sen pezas ECOncrete, que mostrarán o impacto desta tecnoloxía e da vida mariña no Porto.

 

Fonte: Blue Growth Vigo



Project funded by the Spanish Ministry of Education within the framework of the Campus of International Excellence program and by the spanish Ministry of Economy and Competitiveness, within the National Plan for Scientific Research, Development and Technological Innovation.

X