O Porto de Vigo logra, por segunda vez, alzarse có «óscar do medio ambiente»

O proxecto “Living Ports” do Porto de Vigo gañou este mércores o Premio Mundial á Sostenibilidade, organizado pola Asociación Internacional de Portos (IAPH) e coñecido popularmente como os “Óscar del Medio ambiente”.

Á Asociación Internacional de Portos (IAPH) seleccionou o proxecto do Porto de Vigo como un dos mellores do mundo na categoría de “Infraestruturas sostibles”, onde competía contra as propostas presentadas polos portos de Róterdam, Hamburgo, Vancouver e a cooperación de portos de Gladstone (Australia).

O proxecto presentado pola institución presidida por Jesús Vázquez Almuiña recibiu o beneplácito por parte dun xurado de expertos que avaliaron as diferentes propostas, tras o que presentou os tres mellores proxectos, por cada unha das seis categorías, para a súa votación pública.

O resultado da avaliación do xurado (70%) y o voto do público (30%) determinaron conxuntamente os gañadores por cada categoría, que se anunciaron esta madrugada no marco da Conferencia Mundial de Portos da IAPH, que tivo lugar en Vancouver.

Cabe recordar que o Porto de Vigo xa obtivo este prestixioso galardón fai dous anos na categoría de “Diálogo con a comunidade e a cidade portuaria” con o proxecto “Peiraos do Solpor”.

 

Un proxecto de toda a área metropolitana

Os encargados de recoller o galardón foron o xefe do Departamento de Sostenibilidade, Carlos Botana, e o xefe de División de Proxectos e Obras, Gerardo González. Durante o seu discurso, Botana agradeceu tanto á Asociación Internacional de Portos como ao xurado o feito de “volver a confiar no Porto de Vigo”, nos que considerou, son “os premios máis prestixiosos en materia de portos”.

De igual maneira, recordou que este recoñecemento é froito do “traballo conxunto” de todo o equipo da Autoridade Portuaria e a súa “aposta decidida polas infraestruturas verdes”, así como dos socios do proxecto: ECOncrete, a Universidade de Dinamarca, o estaleiro vigués de Cardama e a Unión Europea, a través dos fondos Fast Track Innovation.

Segundo explicou, “este proxecto trata sobre un novo concepto que aposta por construír en verde as infraestruturas portuarias e por a integración dos portos no ecosistema e na cidade”. “Fai anos empezouse a falar de arquitectura verde e sostible e agora é o momento de crear infraestruturas portuarias o embarcadoiros verdes e ecolóxicos”, engadiu, ao tempo que, no caso concreto do proxecto “Living Ports”, a institución que preside Vázquez Almuiña quixo “dar un paso máis” e crear un observatorio submarino para “mostrar o que xa se demostrouse cos científicos”.

Por último, o responsable de Sostenibilidade do Porto de Vigo destacou que “Living Ports” é “un proxecto de todos os cidadáns da Área Metropolitana de Vigo” e, por este motivo “queremos compartir con eles este premio”, xa que “grazas ao seu apoio, volvemos a lograr a máxima distinción en materia medio ambiental”.

 

O proxecto

“Living Ports” é un proxecto financiado pola Comisión Europea Horizonte 2020 enmarcado na estratexia de Crecemento Azul (Blue Growth) do Porto de Vigo e en consonancia con o Pacto Verde da UE, a Directiva Mariña e a Estratexia de Biodiversidade para 2030.

O proxecto está deseñado para catalizar un cambio fundamental nas operacións da industria de infraestrutura costeira e mariña (CMI), ao alonxarse da tradicional construción gris obsoleta e apostar cara unha infraestrutura inclusiva con grandes beneficios estruturais, ambientais e socioeconómicos.

O consorcio que leva a cabo este proxecto está formado por catro socios de tres países: ECOncrete, un provedor de tecnoloxía israelí para solucións ecolóxicas; o Porto de Vigo, un dos portos máis verdes de Europa; o estaleiro vigués de Cardama; e os Institutos de Enxeñería Civil e Recursos Acuáticos da Universidade Técnica de Dinamarca (DTU).

O presuposto total do proxecto ascende a 3.117.618€, dos cales a EU financia 2.484.293 €.

 

Dúas actuacións no Porto de Vigo

“Living Ports” contempla dúas actuacións no Porto de Vigo: unha na dársena de A Laxe, fronte ó edificio de Portocultura, e outra na escollera de la Terminal Ro-Ro de Bouzas.

En canto a primeira actuación, en pleno centro da cidade, antes de que finalice o ano instalarase un observatorio submarino de 310 m2 deseñado polo estaleiro vigués de Cardama, que servirá para observar a flora e a fauna mariña existentes no Porto de Vigo e que colonizará as estruturas de formigón ecolóxico de máis de 300 m2 que se instalarán sobre a parede do embarcadoiro e que está deseñando actualmente pola firma ECOncrete. Así mesmo, colocaranse 100 pezas intermareais deste material, que proporcionará unha mellora na estabilización costeira e crearán novos hábitats mariños. Esta actuación completarase con 4 peiraos flotantes e 2 pasarelas de acceso. Trátase dunha ferramenta de observación e monitorización única con obxectivos recreacionais, divulgativos, educacionais e de concienciación cidadana.

Respecto á segunda intervención, a que terá lugar no paseo que rodea a Terminal de coches de Bouzas, o proxecto “Living Ports” contempla a instalación dun cento de unidades de CoastaLock, a primeira peza de formigón deseñada pola firma israelí con principios ecolóxicos-biolóxicos.

O proxecto contempla, ademais, unha monitorización durante 2 años tanto estrutural como biolóxica das pezas instaladas en ambas zonas, que será realizada pola Universidade Técnica de Dinamarca (DTU) e, adicionalmente, levarase a cabo unha monitorización do son subacuático nas áreas con e sen pezas ECOncrete, que mostrarán o impacto desta tecnoloxía e da vida mariña no Porto.

 

Fonte: Blue Growth Vigo



Web y subwebs financiadas por:

Proyecto financiado por el Ministerio de Educación en el marco del programa Campus de Excelencia Internacional y por el Ministerio de Economía y Competitividad, dentro del Plan Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica.

X